Μια πρώτη προσέγγιση.

Είμαστε μια ομάδα Κρητικών από το Ρέθυμνο, που βρεθήκαμε να έχουμε κάποιες κοινές απόψεις για τα συγκοινωνιακά πράγματα του τόπου μας. Μέσα από τις σελίδες του ιντερνετικού φόρουμ που βρισκόμαστε, και μετά από μια κουβέντα που άρχισε μέσα στο γενικότερο προβληματισμό μας για τα πράγματα της Κρήτης, νομίζουμε πως ήρθε η ώρα να κάνουμε τον προβληματισμό αυτό περισσότερο γνωστό στους συντοπίτες μας. Μιλάμε για την εγκατάσταση σιδηροδρομικής γραμμής στη Κρήτη.

Υπάρχουν πολλές επιμέρους παράμετροι που πρέπει να εξεταστούν. Δεν είμαστε ειδήμονες, ούτε έχουμε προσωπικά οφέλη και συμφέροντα. Απλά αγαπάμε το νησί και βλέπουμε ότι ένα ιδανικό μέσο για να αποκτήσουν πλουραλισμό και μεγαλύτερη ασφάλεια οι τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες, είναι ο σιδηρόδρομος. Παραθέτω κάποιες αντικρουόμενες σκέψεις που κάναμε για το συγκεκριμένο θέμα:

Τι είναι ο σιδηρόδρομος για την Κρήτη;

Ένα όνειρο ή μια πραγματικότητα;

Μια πολυτέλεια ή μια αναγκαιότητα;

Μια σπατάλη ή μια εξοικονόμηση;

Μια ακαδημαϊκή συζήτηση ή μια εφαρμόσιμη λύση;

Όλοι μας ξέρουμε ότι η πρώτη μελέτη για το θέμα έγινε κατά την περίοδο της αυτονομίας του νησιού (δηλ. 1898 – 1913). Μάλιστα προβλέπονταν μια σιδηροδρομική γραμμή στην ενδοχώρα και όχι παραλιακά (Αρκεί να πούμε ότι σήμερα μιλάνε σοβαρά κάποιοι για καινούριο οδικό άξονα που θα διασχίζει την Κρήτη κατά μήκος της ενδοχώρας). Δεν είναι λοιπόν το θέμα καινούριο ώστε να το χαρακτηρίσει κανείς ως όνειρο απατηλό.

Με δεδομένη την οικειότητα που έχουμε οι Κρητικοί με τα αυτοκίνητά μας, το θέμα φαντάζει τουλάχιστο παράταιρο, αφού προσδοκούμε τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος οδικού δικτύου μάλλον, παρά τη διασπορά των υπαρχόντων κεφαλαίων σε μια δράση με αμφίβολη χρηστικότητα άρα εμπορική αξία. Η απάντηση ίσως ξαφνιάσει. Ο σιδηρόδρομος δεν θα υποκαταστήσει κανένα από τα υπάρχοντα μεταφορικά μέσα. Θα συμβάλλει όμως στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και στην αναβάθμιση περιοχών που θα διασχίσει παρόμοια με το οδικό δίκτυο.

Μα θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί ένα τόσο δαπανηρό εγχείρημα; Οι αριθμοί δείχνουν ότι πρόκειται για μια επένδυση λιγότερο δαπανηρή από αυτή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Σε ότι αφορούν στα κεφάλαια, αυτά υπάρχουν σε δράσεις της Ε.Ε. (όπως είναι στο Δ.ΚΠΣ) που αφορούν μόνο στο συγκεκριμένο θέμα.

Η ομάδα μας έχει συγκροτηθεί με σκοπό να προωθήσει την ιδέα του σιδηροδρόμου στην Κρήτη. Η συζήτηση που ελπίζουμε να ξεκινήσει με τη δική μας βοήθεια, θα αποδείξει σε όλους το εφαρμόσιμο της λύσης αυτής, αλλά και την αναγκαιότητα για σύγχρονες, ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες, που θα συμβάλλουν πρωτίστως στο σπάσιμο της σημερινής «περιοχικής απομόνωσης» του νησιού. Πιστεύουμε λοιπόν σε μια παγκρήτια προσπάθεια, χωρίς τοπικισμούς και κομματισμούς. Για να γίνει η Κρήτη πραγματικά ενιαία. Ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση:

SWOT analysis

Δυνατά σημεία του έργου

1. Αξιοπιστία. Το τρένο έχει μεγαλύτερη ακρίβεια από τα άλλα επίγεια μεταφορικά μέσα και δεν επηρεάζεται από την κυκλοφορία.

2. Οικονομία. Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και ανθρώπων είναι μικρότερο, όπως και η κατανάλωση καυσίμων.

Αδύνατα σημεία του έργου

1. Αδυναμία εύκολης αποφυγής ατυχημάτων. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένα τρένο δεν σταματάει εύκολα και οι ράγες του είναι κατά κύριο λόγο προσβάσιμες, με ότι συνεπάγεται αυτό.

2. Ορεινοί όγκοι που κάνουν επιτακτική τη χρήση γεφυρών και σηράγγων, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το τελικό κόστος.

Ευκαιρίες

1. Ανυπαρξία ανταγωνισμού. Ο σιδηρόδρομος δεν έχει επίπτωση στην κίνηση των λοιπών μέσων μαζικής μεταφοράς. Όπου έχει εφαρμοστεί, έχει συμβάλλει στην ενδυνάμωση και των υπολοίπων μέσων.

2. Κινητικότητα εργαζομένων. Είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει καθοριστικά για ευνόητους λόγους, κάνοντας δυνατή την διαμονή σε μέρη που θα απέχουν έως μια ώρα από τον τόπο εργασίας.

Απειλές εξωγενείς

1. Ανθρώπινες συνήθειες. Η κατασκευή τρένου σε περιοχή που δεν έχει «παιδεία» γι’αυτό.

2. Πολιτική βούληση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για όλα τα μεγάλα έργα υποδομής.

Προτάσεις για τη συνέχεια της δράσης

1. Καταρχήν το παρόν κείμενο, με τις όποιες διορθώσεις και προτάσεις προκύψουν, θα αναρτηθεί σε blog στο internet

2. Θα έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους από άλλα μέρη της Κρήτης που μπορούν να δημιουργήσουν εκεί πυρήνες που θα γνωστοποιούν την υπόθεση.

3. Θα οργανώσουμε μια ημερίδα για το θέμα, με ομιλητές επιστήμονες συγκοινωνιολόγους και τεχνοκράτες (π.χ. εκπρόσωπο από την Αττικό Μετρό), και καλεσμένους πολιτικούς και παράγοντες των επιμελητηρίων.

Ο στόχος μας είναι να αλλάξουμε την αντίληψη που έχουν οι περισσότεροι για το έργο και στη συνέχεια να βοηθήσουμε ώστε να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε το θέμα να μη ξεχαστεί.

Παράθεση από σχετικά συμπεράσματα τού συνεδρίου των όπου Γης Κρητών στο Ηράκλειο στο Candia Maris 3 – 5 Αυγούστου 2007:

Η επισήμανση του κ. Κουλουμπή στην εισήγησή του ότι στην υπόλοιπη Ελλάδα έχουν γίνει 2.000 χλμ. Εθνικού Οδικού Δικτύου, ενώ στην Κρήτη ελάχιστα τεκμηριώνει ότι η Κρήτη έχει μείνει έξω από τα μεγάλα έργα έως σήμερα. Είναι χρέος του κάθε κρητικού να απαιτήσει το έργο ΚΟΑΚ με προδιαγραφές για μελλοντική ανάπτυξη και άλλων έργων που προτάθηκαν, όπως ο Σιδηρόδρομος και η διοχέτευση νερού από την μία περιοχή στην άλλη.

………

Εξ άλλου ο κ. Βασίλης Οικονομόπουλος, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολιτικών Μηχανικών και Γενικός Διευθυντής ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αναφέρθηκε στην κατασκευή σιδηρόδρομου στην Κρήτη προτείνοντας την σύνταξη και εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας με την προκαταρκτική χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής και τη λειτουργική μελέτη του σιδηροδρόμου.

……….

Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σεραφείμ Τσόκας ανακοίνωσε στους συνέδρους ότι έδωσε εντολή να γίνει μελέτη σκοπιμότητας για σιδηρόδρομο στην Κρήτη.

Η συντακτική ομάδα του Ρεθύμνου

7 Responses to “About”


  1. 1 ALEVIZAKI MELITSA 14 April, 2008 at 7:22

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΑΣ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 18 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
    Μ. ΑΛΕΒΙΖΑΚΗ

  2. 2 Dimitris 1 August, 2008 at 11:13

    Συγχαρητήρια, η δράση σας σιγά σιγά βρίσκει μιμητές κι αλλού. Όσο περνά ο καιρός οι συνήθειες των πολιτών αλλάζουν και αναγκαστικά θα αλλάξει και η πολιτική βούληση.
    Ήδη στο γνωστό facebook, είμαστε περισσότερα από 1000 άτομα που στηρίζουμε ανάλογη προσπάθεια στην Χαλκιδική, ενώ πάνω από 13000 άτομα στήριξαν τη χρήση του μετρό στην Αθήνα.
    και πάλι συγχαρητήρια!!

    Περισσότερες πληροφορίες για το γκρουπ μας:

    http://www.facebook.com/group.php?gid=8564879469&ref=mf

  3. 3 George Nathenas 12 December, 2008 at 16:24

    Αγαπητοί φίλοι
    η ιδέα για σιδηρόδρομο στην Κρήτη, μολονότι είναι πολύ παλιά (οι πρώτες προτάσεις και μελέτες έγιναν επί Οθωμανικής περιόδου και μετεπειτα επί Κρητικής Πολιτείας, μέχρι και την δεκαετία του ’20), αναθερμάνθηκε πρόσφατα μέσω μιας ολοκληρωμένης πρότασης που εισηγήθηκε κατ’αρχήν ο οραματιστής γιατρός και εξέχων στέλεχος της Κρητικής Ομογένειας στις ΗΠΑ Dr John Nathenas (πρώτος μου εξάδελφος)- εκ Γωνιών Μαλεβυζίου/Ηρακλείου – που πρότεινε αντί της ανακατασκευής του ΒΟΑΚ (πολύ ακριβής και δύσκολης από τεχνικής και πολεοδομικής άποψης λόγω της άναρχης και μεγάλης και διάχυτης οικιστικής εξάπλωσης στην βόρεια ακτή του νησιού, την κατασκευή ενός Κεντρικού Οδικού Αξονα Κρήτης / ΚΟΑΚ κατά μήκος της βόρειας υπώρειας περιοχής του Ψηλορείτη καιπάντως νοτιώτερα από τον ΒΟΑΚ, σε συνδυασμό με έναν παράλληλο άξονα σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας που θα προσεγγίζει και θα εξυπηρετεί τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της Κρήτης, καθώς και το νέο διεθνές αεροδρόμιο που θα γίνει στο Καστέλλι Πεδιάδος.
    Η πρόταση αυτή που συνδυάστηκε και με άλλες αναπτυξιακές υποδομές (διέλευση δικτύων υποδομής και ‘ύδρευσης που θα κατανέμουν τα νερά της υδάτινης ψαροκοκκαλιάς τσι Κρήτης στις εκατέρωθεν άνυδρες περιοχές), υιοθετήθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών και στο περυσινό αναπτυξιακό συνέδριο του που διεξήχθη στο Ηράκλειο, κληθήκαμε ο τ. Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πολιτικών Μηχανικών Ευρώπης Βασίλης Οικονομόπουλος και ο γράφων (Γιώργος Νάθενας – μαθηματικός και συγκοινωνιολόγος τ. ειδικός σύμβουλος ΟΣΕ)να κάνουμε σχετική εισήγηση για το εν λόγω θέμα:
    Τα κύρια σημεία της εισήγησής μας ήσαν τα εξής:
    -Το έργο φαίνεται εκ πρώτης ιδιαίτερα φιλόδοξο αλλά και ωφέλιμο για την δημογραφική και κοινωνικοοικονομική (εμπορική, τουριστική κλπ) ανάπτυξη της Μεγαλονήσου, την ουσιαστική ενοποίησή της χωροταξικά, διοικητικά, αναπτυξιακά και την δημιουργία ενός ασφαλούς, σύγχρονου και υπερταχέος σιδηροδρομικού άξονα που θα φέρει πολύ κοντά τις μεγάλες πόλεις και τα λιμάνια / αεροδρόμια – πύλες της Κρήτης (πχ ΧΑΝΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ σε μία ώρα), συντελώντας στην χωροταξική της ανασυγκρότηση και την τουριστική της απογείωση.
    -Το έργο εφόσον κριθεί σκόπιμο από πολυκριτηριακής απόψεως (τεχνικοοικονομικά, μακροπολεοδομικά – χωροταξικά, τουριστικά, περιβαλλοντικά)θα πρέπει να ενταχθεί και συσχετισθεί με το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο της Κρήτης και να υπηρετήσει τους στόχους του
    -Θα πρέπει να εκπονηθεί άμεσα μελέτη τεχνικο-οικονομική, προκαταρκτική χάραξης και λειτουργική, που να εξετάσει όλες τις ανωτέρω παραμέτρους και να αποσαφηνίσει τα βασικά τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του σιδηροδρομικού αυτού άξονα.
    -Το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί εν μέρει από Κοινοτικά κονδύλια και εν μέρει να γίνει ως ΣΔΙΤ, με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, ενώ στο σχήμα της εκμετάλλευσής του θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια να συμμετάσχουν μετοχικά και τα ΚΤΕΛ της Κρήτης, που θα κληθούν να τροφοδοτήσουν με κάθετες γραμμές αυτό το δίκτυο και όχι βέβαια να το ανταγωνιστούν (άρα, εμπλοκή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εκμετάλλευση μάλλον αποκλείεται, εκτός αν συμπράξει).
    Κατά την κατ’αρχήν άποψη των εισηγητών, και με βάση την διεθνή εμπειρία, ο άξονας αυτός θα πρέπει να αναπτυχθεί εξ’υπαρχής ως ένας σύγχρονος και ολοκληρωμένος συμβατικός υπερταχύς σιδηρόδρομος (κυρίως επιβατικός), με σταθμούς που διαθέτουν εξοπλισμό παρόμοιο με τους σταθμούς του Μετρό και του Προαστιακού της Αθήνας (πάρκινγκ για μετεπιβίβαση, αυτόματα μηχανήματα έκδοσης-ακύρωσης εισιτηρίων, ηλεκτρονικούς πίνακες ενημέρωσης των επιβατών και ηχητικές αναγγελίες σε σταθμούς και συρμούς), με ηλεκτροκίνηση, σύγχρονη σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και σύστημα προστασίας συρμών για ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και οι σταθμοί του να συνδέονται με τα κέντρα των πόλεων και τα λιμάνια (εάν δεν γειτνιάζουν άμεσα, όπως θα ήταν το επιθυμητό) μέσω γραμμών σύγχρονων τραμ ή λεωφορείων σε αποκλειστική λωρίδα κίνησης, για παροχή ολοκληρωμένης ταχείας επιβατικής εξυπηρέτησης.
    Θα πρέπει να εξεταστεί και η σκοπιμότητα και για δρομολόγηση εμπορευματικών συρμών για την εξαγωγή των κρητικών προιόντων κλπ ΄σε συνδυασμό με την δρομολόγηση rail ferry boats (RA-RA) προς το λιμάνι του Ικονίου ή λιμάνια της Ιταλίας, καθώς και η δυνατότητα έκδοσης κοινών εναίων εισιτηρίων τραίνου-πλοίου μεταξύ προελεύσεων / προορισμών της χερσαίας Ευρώπης και Ελλάδας και των Κρητικών πόλεων και τουριστικών κέντρων, έτσι ώστε να ενσωματωθεί ο άξονας αυτός στους Διευρωπαικούς Αξονες Συνδυασμένων Μεταφορών και να τονωθούν ο τουρισμός και το εμπόριο της Κρήτης.
    Αναμφίβολα, η ύπαρξη στην Κρήτη ενός τέτοιου σιδηροδρομικού άξονα, θα αποτελέσει σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα και εργαλείο για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του νησιού και ιδιαίτερα ως προς ομάδες που χρησιμοποιούν κατ’εξοχήν τον σιδηρόδρομο (νεολαία, τρίτη ηλικία) με τις γνωστές κάρτες INTERAIL, EURAIL SENIOR κλπ.
    Θυμίζουμε ότι τα μεγαλύτερα νησιά της Μεσογείου (Μαγιόρκα, Σαρδηνία, Κορσική, Σικελία) έχουν και εκσυγχρονίζουν συνεχώς ανεπτυγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα. Γιατίλοιπόν η Κρήτη να μην συμπεριληφθεί κι αυτή στον Σιδηροδρομικό Χάρτη της Ευρώπης ?

  4. 4 George Nathenas 12 December, 2008 at 16:31

    Κάνω μία διόρθωση στο ανωτέρω κείμενο μου ως προς τον στόχο του χρόνου διαδρομής μεταξύ του δίπολου Ηράκλειο-Χανιά σε κάτω της μίας ώρας (45 – 50 λεπτά)

  5. 5 Vagkelis Nikolakakis 13 January, 2009 at 17:45

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ

    ΚΑΝΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΤΑ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ

    Κύριοι, αρχικά ελπίζω ότι αντεχετε και την αντίθετη άποψη. Ακόμη, επειδή έχω βαρεθεί να γίνομαι κι εγώ όπως και χιλιάδες άλλοι συμπατριώτες μας εντός ή εκτός Κρήτης κοινωνοί και δέκτες πολλές φορές υπερφίαλων και ανεφάρμοστων προτάσεων από ανθρώπους που μάλλον αρχαίους Αθηναίους φιλόσοφους θυμίζουν, αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί σας με αφορμή το θέμα του φύλλου της εφημερίδας Ρέθεμνος της 27ης Δεκεμβρίου 2008 για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη. Ομολογώ ότι δεν πίστευα όσα διάβαζα… Οπως δεν πιστεύω ότι κάποιοι επώνυμοι Ρεθυμνιώτες, αντί να προσπαθούν να βοηθήσουν ο καθένας όπως μπορεί για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στο παραμελημένο από όλους και όλες τις κυβερνήσεις νησί, συνεχίζουν να περπατούν στα συννεφάκια και να φιλοσοφούν. Διαπίστωσα δε και την ύπαρξη διαμάχης για τον …πατέρα της πρότασης…Νέα διαμάχη τύπου μπουρλοτιέρη μου θυμίζει αυτό…Μου φάνηκε λοιπόν με όσα διάβασα ότι πρόκειται για κάποιο μυθιστόρημα ενός υποψήφιου (για την φαντασία του) με το βραβείο της χρυσής σφαίρας συγγραφέα. Μα όμως κατάλαβα γρήγορα ότι δεν επρόκειτο για κάτι τέτοιο μα για “σοβαρές” προτάσεις επώνυμων ειδικών και άλλων “ρομαντικών” συμπατριωτών μας – αξιόλογων κατά τα άλλα ανθρώπων με σημαντική μαθαίνω προσφορά – με την υποστήριξη μάλιστα και τοπικού βουλευτή που μας προέκυψε από την Πάτρα που, άκουσον άκουσον, κατέθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή.
    Κύριοι, όταν το 1893 ο Μιχάλης Σαββάκης κατέθετε πρόταση – σχέδιο για την δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη, αφενός στην Ελλάδα υπήρχαν σχεδόν μόνο τρένα και κάποια πλοιάρια, αφετέρου στην Κρήτη δεν ξέρω αν υπήρχαν παρά μόνον όνοι και ημίονοι. Λογική τότε η πρόταση λοιπόν. Όμως, πλέον, στο 2009, είμαι της άποψης ότι καν δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κάποιος περαιτέρω με το θέμα αυτό, είναι αλήθεια για γέλια ή και για κλάματα. Και κυρίως όσον αφορά στον τρόπο σύνδεσης του τρένου με την… Λακωνία και τον ….Σταθμό Λαρίσης κατά το παράδειγμα της Σαρδηνίας. ΄Ερχεται δε στο νου μου όπως και πολλών άλλων με τους οποίους κουβεντιάσαμε το θέμα, το μεγάλο καρκίνωμα της Κρήτης, η απουσία ενός αξιοπρεπούς και σύγχρονου οδικού άξονα είτε του βόρειου – που είναι ένα μεγάλο αγκάθι – είτε του νότιου που το γιοφύρι της Αρτας μπροστά του, ωχριά.
    Και εξηγούμαι : Η κατασκευή του νότιου οδικού άξονα στην Κρήτη, του δρόμου δηλαδή που θα βγάλει από την απομόνωση το νότιο τμήμα του νησιού και θα συμβάλλει στην τουριστική και άλλη του ανάπτυξη, καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες. Κάθε προεκλογική περίοδο πέφτει στο τραπέζι, περιλαμβάνεται σε κάποιο πρόγραμμα αλλά την επαύριο των εκλογών κανένας δεν είδε κανένας δεν ξέρει. Και ενώ σε αυτή τη ζωή ίσως και στις 5-6 επόμενες ούτε οι μελέτες δεν θα υπάρχουν για το σημαντικό αυτό αναπτυξιακό έργο της Μεγαλονήσου, ήρθε η πρόταση που θα λειτουργήσει σαν… κερασάκι στην μεγάλη τούρτα των έργων που συντελούνται στο νησί. Το ότι δηλαδή κάποιοι θέλουν να κατασκευαστεί και σιδηροδρομικό δίκτυο που δεν θα συνδέει μόνον το νησί από άκρη σε άκρη αλλά θα το συνδέει και με την Λακωνία μέσω μεταφοράς του τρένου με…πλοίο και από εκεί η γραμμή θα καταλήγει στο Σταθμό Λαρίσης , μόνον σαν κερασάκι σε άνοστη πολιτική τούρτα μπορεί να χαρακτηριστεί. Ελεος… Κύριοι αν θέλετε να απορροφήσετε κονδύλια για έργα στο νησί βρείτε πραγματοποιήσιμα έργα να υποστηρίξετε – και μαζί σας κι εμείς οι άλλοι – κι όχι έργα στη σφαίρα της φαντασίας. Μην μας τρελάνετε τελείως. Ευτυχώς δηλαδή που δεν την πάτησε ο κ. Χατζηδάκης, πρώην υπουργός Μεταφορών, να δώσει και ελπίδες στον εκ Πατρών ορμώμενο βουλευτή Ρεθύμνης κ. Λαμπίρη που είχε κάνει σχετική ερώτηση και είπε ότι ένα τέτοιο έργο είναι στην σφαίρα της φαντασίας.

    Με τιμή και εκτίμηση
    Βαγγέλης Νικολακάκης, δημοσιογράφος.(σ.σ:αν δεν σας ενοχλεί έχω στείλει και σχετική επιστολή στην εφημερίδα Ρέθεμνος)

  6. 6 Αλέξης 7 March, 2009 at 21:43

    Τα συγχαρητήρια μου για την προσπάθεια που κάνετε μεσω αυτού του ιστολογίου για τον Κρητικό Σιδηρόδρομο.
    Ένα σιδηροδρομικό δίκτυο αν έχει μελετηθεί, αν έχει κατασκευαστεί σωστά έχει σίγουρη απόδοση και δεν δημιουργεί προβλήματα.
    Ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο οικολογικό, δεν καταστρέφει το περιβάλλον και σε πάει παντού με ασφάλεια.

    Θα ήθελα να πω στον συναναγνώστη Βαγγέλη Νικολακάκη τα εξής:

    Ένας νεος δρόμος στα νότια του νησιού σαφώς και με την πρώτη ματιά θα βγάλει από την απομόνωση αυτό το κομμάτι αλλά μήπως προκαλέσει υποβάθμιση του περιβάλλοντος; Γνωρίζω ότι μιλάμε για ένα τμήμα “παρθένο” περιβαντολλογικά και μάλλον ένας αυτοκινητόδρομος δεν θα έκανε καλό. Η τουριστική ανάπτυξη δε, δεν εξαρτάται αποκληστεικά από έναν δρόμο. Μην ξεχνάμε ότι μόνο εμείς οι Έλληνες έχουμε το αυτοκίνητο “κολλητό μας φίλο”… Οι ξένοι κάνουν ποδήλατο, περπατάνε, χρησιμοποιούν μέσα μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.
    Δεν αντιλέγω ότι κάποιοι θα εκμεταλεύονταν σαν κερασάκι στην τούρτα όπως λέτε ένα τέτοιο έργο. Μήπως όταν κατασκευάζουν δρόμους δεν το κάνουν; Δεν νομίζω ότι ξεχωρίζουν έργα από έργα αυτοί…
    Ναι σιδηροδρομική σύνδεση με πλοία είναι ήδη γεγονός στο εξωτερικό και όχι μόνο στην Σαρδηνία και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Ναι θα μπορούσε να γίνει και στην περίπτωση της Κρήτης μέσω Καστελλίου.
    Τέλος δε νομίζω πως ο κ. Χατζηδάκης αλλά και πολλοί άλλοι που είναι ή ήταν σε τέτοιες θέσεις έχουν όραμα για την Ελλάδα. Αν είχαν θα έδιναν προτεραιότητα σε έργα κοιτόντας το μέλλον και το περιβάλλον.

    Ευχαριστώ

    Υ.Γ. Μακάρι να γινόταν ένα έργο τέτοιο στην Κρήτη. Τότε θα βλέπατε πραγματικά τα οφέλη. Παντού!

  7. 7 cretan railman 17 April, 2010 at 13:55

    να απαντησω για τον κυριο Νικολακακη μιας και αναφερεται σε πολιτικα προσωπα:

    ο Χατζηδακης δυστυχως επηρρεαζεται απο τις αποψεις των Κτελ Δυτ Κρητης και του Χανιωτη πρωην πρωθυπουργου και δεν τολμα να πει λεξη για το τραινο Κρητης παροτι κατα βαθος θα το ηθελε και αυτος

    ειναι υποτιμητικο να μιλα ετσι για τον κυριο καθηγητη Hλια Λαμπιρη…ειναι απο την Βισταγη τουλαχιστον ως Ρεθεμνιωτης θα πρεπει να το ξερε

    απο ολα τα κομματα υπαρχει ενδιαφερον για το εργο

    μην μας συνεπαιρνουν οι ιδεοληψιες ειναι εργο που σε μια ωρα θα εισαι απο Χανια στο Ηρακλειο θα μας βοηθησει ολους


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: