Σχέδιο Ανασυγκρότησης ΟΣΕ

Πριν από δύο ημέρες ο υπουργός Μεταφορών, κ. Χατζηδάκης, παρουσίασε το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ και του Ελληνικού σιδηρόδρομου. (*)

Το σχέδιο έχει χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2010 και στόχος είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς μέσου μεταφοράς, όπως είναι ο σιδηρόδρομος, φιλικού προς το περιβάλλον και με συγκεκριμένη οικονομική διαχείριση.

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι βασικοί άξονες της προσπάθειας ανασυγκρότησης του ΟΣΕ είναι η ασφάλεια, η διαφάνεια, η εξυγίανση και η ανάπτυξη.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι το σχέδιο περιλαμβάνει ευαισθητοποίηση του προσωπικού για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, δημιουργία νέου κανονισμού εργασίας, θέσπιση κινήτρων για την τήρηση των κανονισμών, υποχρεωτικός έλεγχος των γραμμών τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο και εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για προσοχή στις ισόπεδες διαβάσεις. Παράλληλα, θα υπάρξει συνεργασία με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών και Γάλλοι ειδικοί θα έρθουν στην Ελλάδα για να συμβάλουν στην ανάπτυξη νέας υποδομής σχετικά με την ασφάλεια.

Σχετικά με τη διαφάνεια, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα καταπολεμηθούν φαινόμενα κακοδιαχείρισης που είχαν εμφανιστεί τα προηγούμενα χρόνια. Παράλληλα, θα στελεχωθεί η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του Οργανισμού, θα βελτιωθούν οι διαδικασίες προμηθειών και αναθέσεων, θα θεσπιστούν νέοι κανονισμοί προμηθειών, θα δημιουργηθεί νέος κώδικας δεοντολογίας και θα υπάρξει συνεργασία με τη Διεθνή Διαφάνεια.

Για την εξυγίανση ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο τον τομέα αυτό, καθώς τα έξοδα του Οργανισμού είναι πολλαπλάσια των εσόδων, ενώ το συνολικό έλλειμμα του Οργανισμού έκλεισε το 2007 στα 7 δισ. ευρώ και προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 12,3 δισ. ευρώ το 2010.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα του ΟΣΕ ανήλθαν το 2007 στα 105 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα, μόνο για μισθοδοσία, ανήλθαν στα 400 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα έσοδα καλύπτουν μόνο το 20% των εξόδων για μισθοδοσία.

Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι θα γίνει επανεκτίμηση της τιμολογιακής πολιτικής τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, δεδομένου ότι η τιμή του πετρελαίου έχει εκτιναχθεί στα ύψη, ενώ τα τιμολόγια του ΟΣΕ έχουν μείνει στάσιμα. Στο σημείο αυτό διευκρίνισε ότι τα εισιτήρια των τρένων θα εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των ΚΤΕΛ. Από την αναπροσαρμογή αυτή εκτιμάται ότι τα έσοδα μέχρι το 2010 θα αυξηθούν κατά 100%.

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι μεταξύ των μέτρων για την αύξηση των εσόδων και μείωση των δαπανών περιλαμβάνονται:

– Εθελουσία έξοδος 2.000-3.000 εργαζομένων μέχρι το 2011. Η διαδικασία αυτή θα είναι στοχευμένη και θα αφορά προσωπικό που δεν είναι απαραίτητο.
– Πρόσληψη 100 νέων μηχανοδηγών για περιορισμό των υπερωριών.
– Συντήρηση του δικτύου με εξωτερικές εργολαβίες, περιστολή δευτερευουσών αμοιβών κατά τουλάχιστον 20%.
– Περιορισμός κατά 25% του αριθμού προσωπικού επί των αμαξοστοιχιών.
– Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να αποδώσει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
– Εκλογίκευση των δρομολογίων.

Αναφορικά με τον τέταρτο άξονα που είναι η ανάπτυξη, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται:

– Ανάπτυξη του δικτύου. Στο σημείο αυτό ανακοίνωσε ότι είναι υπό επανεξέταση ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας.
– Επαναπροσδιορισμός των αναγκών σε τροχαίο υλικό.
– Εταιρικός μετασχηματισμός.
– Θωράκιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα πάρει «προίκα», μετοχικό κεφάλαιο και τροχαίο υλικό.
– Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα κατασκευάζει πλέον όλα τα έργα του ΟΣΕ.
– Θεσμικά μέτρα όπως η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων και Αρχής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, τα οποία θα ενταχθούν σε πολυνομοσχέδιο που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι η εξυγίανση του ΟΣΕ και της Ολυμπιακής αποτελούν βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.

«Αυτοδεσμευόμαστε με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «η κατάσταση είναι εξαιρετικά άσχημη, δεν περιμένουμε θαύματα, δεν μπορούν να γίνουν θεαματικές κινήσεις από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε υπάρχουν μαγικές συνταγές».

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε ότι έγιναν δύο έκτακτοι έλεγχοι – έφοδοι στα εργοστάσια του ΟΣΕ στη Λεύκα και στη Θεσσαλονίκη. Για το πρώτο εργοστάσιο η κατάσταση ήταν απογοητευτική, καθώς από τους 433 εργαζόμενους μόνο 152 ήταν παρόντες, αλλά υπήρχαν και 220 που ήταν με κανονική άδεια. Συνολικά πάνω από 45 άτομα, απουσίαζαν αδικαιολόγητα. Αντίθετα, τα αποτελέσματα του ελέγχου στη Θεσσαλονίκη ήταν ιδιαίτερα θετικά.

(*) Αναδημοσιεύεται από την Καθημερινή (12/8/2008 )

————————————————————————————————————–

Δείτε το Δελτίο Τύπου του υπουργείου, που περιλαμβάνει το σχέδιο ανασυγκρότησης (σε αρχείο Word, 45 σελίδες), τις διαφάνειες της παρουσίασης, φωτογραφίες και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες από τη συνέντευξη τύπου.

Το σχέδιο συζητιέται από φίλους του σιδηρόδρομου στο φόρουμ του Amnizia εδώ (απαιτείται εγγραφή).

Advertisements

0 Responses to “Σχέδιο Ανασυγκρότησης ΟΣΕ”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: